В РЕГИОНАЛНА БИБЛИОТЕКА „САВА ДОБРОПЛОДНИ” – СЛИВЕН БЕШЕ ПРЕДСТАВЕНА КНИГАТА „ЧУДОВИЩА И МИЛОСЪРДИЕ” НА ДАНИЕЛ ТУНЕВ
На 23 март /петък/ 2018г., от 17:00ч. в Регионална библиотека „Сава Доброплодни” – Сливен беше представена поетичната книга „Чудовища и милосърдие” на младия сливенски поет Даниел Тунев. Даниел Тунев е роден на 14 октомври 1991 г. в гр. Сливен. Завършил е Право в Софийския университет „Св. Климент Охридски”. От 2014 г. професионално се занимава с анализ и търговия на финансовите пазари. Поезията открива още в гимназията, като оттогава е награждаван за участието си в различни литературни конкурси: Национален литературен конкурс „Димитър Бояджиев” (2013), „Копнеж за растящо творчество” на Човешка библиотека (2014), Национален конкурс за студентско творчество „Георги Черняков”(2015), Национален студентски конкурс „Модерното робство” (2015), Национален конкурс за поезия „Пролет моя”(2016), Шести международен поетичен конкурс”Лирични гласове”(2017). Негови стихове са публикувани в поетичния сборник „Няма да се извиня за младостта”, във в. „Словото днес”, сп.„Везни”, сп.„Знаци”. Негови стихотворения са включени в „Антология на българската поезия - XXI век”. През 2017г. излиза от печат първата стихосбирка на Д.Тунев „Чудовища и милосърдие”. За нея поетът казва: „В книгата е залегнала класическата опозиция добро – зло. А милосърдието е нещо, което се проявява от силния към слабия. И ако човек възпитава у себе си милосърдие, ще подобри реалността, в която живеем. Трябва да умеем да изучаваме собствените си пороци и парадокси”. Според критиката Д.Тунев е от бъдещите големи имена на родната поезия. Той умее да създава значеща словесна амалгама, да бъде категоричен в изказа си, а не – размит зад неидентифицирани образни конструкции. Поезията винаги е била имагинерност на съзнанието, а не копиране на пейзажи или ситуации. Даниел Тунев подчинява въображаемия си рисунък на социално-интимното си разбиране за света: конфликтният пейзаж на деня не е просто фон на раздвоението на „аз“-а. В Сливен книгата беше представена от литературния критик Димитър Бечев. |